tirsdag 1. april 2014

barneklær med gammelt snitt

Når det kommer til barneklær står det gammeldagse snittet høyt i kurs her i gården altså. Da jeg var yngre forestilte jeg meg mine barn med "Emil-klær" og "barna-i-Bakkebygrenda-kjoler". Når Lille dukket opp har jeg derfor vært på utkikk etter nettopp slike klær. Jeg har liggende flere "Emil-skjorter" som enda er for store og jeg gleder meg til å kle den lille kroppen med dette sjarmerende tøyet. Derfor har det også vært så moro å strikke. Det hjemmestrikkede er så godt og elastisk og barnet kan bruke det lenge. Det er jo en fordel når man nesten kan se dem vokse! Mamma sydde i sin tid klær til oss søsknene, men det er kanskje ikke så vanlig lenger? Klær har jo blitt så billig og det går jo mye raskere med en tur til byen. Jeg er desverre ikke så god til å sy. I alle fall ikke mer "avanserte ting" som disse skjønne klærne vi har vært så heldig å få. Den skjønne trøya og brillebuksa er så søte at man nesten får hull i tennene. Slike bukser er superskjønne med en liten strømpebukse under og til sommeren kan kanskje de lubne små beina få stikke ut i friluft. Det er min gode venn Line med bloggen Eldhuset som syr nettopp slike skjønne klær. Bare ta en titt HER på hva hun også har laget. Har du sett noe så skjønt? Jeg intet mindre enn digger det. Barneklær i fine stoffer sydd i gammelt snitt. Og så hjemmelaget da gitt.... mmmm.... !

4 kommentarer:

  1. Nydelige barneklær:}
    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Tips: der er ei nettside som heter gullkorndesign som selger veldig fine klær til gutter! Så den først for noen dager siden, der er så mye fint :-)

    SvarSlett
  3. Those clothes are beautifully made and will look wonderful on your baby. I prefer the old-fashioned look, too.
    I also looked at the web-site you mentioned and the little cover-alls are great.
    Linda

    SvarSlett
  4. Kjempesøte klær! Hadde vært koselig å se et bilde av lillegutt også :-) Klem fra Hanne

    SvarSlett