fredag 4. juli 2014

kragetrøye

Da vi skulle få baby gledet jeg meg så til å bruke disse gamle kragetrøyene. De er så skjønne syns jeg. Babyen blir liksom skikkelig baby med de på seg. Jeg hadde samlet en hel liten bunke med dem. Noen fra da jeg har var liten til og med. 

De gamle skoene plukket jeg også frem. Ikke nødvendigvis for at han skal ha de på seg. Han må få sine egne når han er klar til å gå, men jeg syns de er så skjønne og måtte i alle fall prøve bittelitt...

Men tilbake til kragetrøyene. Det ble en kortvarig glede altså. Når man er vant til bodyer som sitter godt hoppet og danset disse gamle og skjønne trøyene på den lille kroppen. De satt som de skulle ca... veldig kort... Så har jeg bare gått og syns det var så dumt at jeg ikke likte å bruke dem. Helt til i dag! 

Siden jeg likevel ikke bruker dem, ofret jeg en av trøyene og klipte like godt hele kragen av. Så var det bare å knyte den forsiktig på og vips har han en kragetrøye akkurat som jeg ønsket meg. Og så kjekt da. Nå kan han ha den på alle hvite bodyer han har! Dessuten er den superskjønn utenpå en strikket jakke også. Jeg skal prøve ut flere muligheter. Dette var gøy!

Så i dag har Lille på seg denne utrolig skjønne brillebuksen han har fått av Line fra Eldhuset. Hun syr så mye fint og jeg er så glad i denne buksen. Han ser ut som en riktig så gammeldags baby lille goingen vår. Og det syns jeg er så herlig. Hihi.

*Se flere bilder av klær og ting til baby? Trykk LIVS TEGN og BABY oppe i menylinjen. 

6 kommentarer:

  1. A, så skjønne! Husker godt de kragetrøyene, hadde også planer med dem, men ikke helt praktiske, nei… Ha en herlig helg hos dere!

    SvarSlett
  2. Veldig smart med laus krage! Då ungane mine var små sydde mamma trøyer til dei, einaste grunnen for at ho gjorde det var at bestemor mi lagde nuperellekragar. Var ikkje mange gongene skjortene vart brukt (for dei var ikkje veldig praktiske), men nydelege var dei, og veldig fine til strikkajakker, eg har dei enno. Blir nok til at dei går i arv til seinare generasjonar. No er bestmor død så blir ikkje laga fleire nupereller dessverre...

    SvarSlett
  3. Eg hugsar dei og veldig godt, men me brukte dei som dokkeklede.
    Dokkene sat meir roleg, så det funka godt.

    SvarSlett
  4. Eg og synest trøyene med blondekrage er søte. Eg har ein teori om at dei passar best inni sparkebukser. Det finst nesten ikkje lenger.

    SvarSlett
  5. Husker godt de trøyene, brukte sånne til dattera mi, og ja, vi hadde sparkebukse over, har mønstrene jeg brukte dengang, kanskje jeg kan bruke noen av dem nå når jeg skal bli bestemor.....
    Helt fantastisk "modell" du har , helt til å spise opp!
    Ha fortsatt fine sommerdager!
    Klem fra Signe.
    Og så gøy det blir med boka, gleder meg!

    SvarSlett
  6. Jeg hadde også noen slike blondetrøyer til min lille og så hadde jeg slike 70 tall ugle trøyer <3. Gode og myke. For å bruk slike trøyer må en ha brillebukser/ truser som er lange livet, da holder trøyen seg på plass. En sparkebukse utenpå det igjen gjør susen.
    Skjønne klær du bruker på gutten din, pass på nå før han blir tøff gutt :-)

    SvarSlett