torsdag 6. mars 2014

enkel vårpynt

Dette er virkelig ikke noe hokus-pokus eller nytt og revoulsjonerende innen dekorasjon og kreativitet. Heller det motsatte igrunn. Noen ganger har man jo ikke hverken tid eller anledning til å stikke på butikken eller ut i skogen for å finne de rette naturmaterialene for å gjøre det hyggelig ved inngangsdøren. 

I går skulle vi få besøk og blomstene på det gamle kjøkkenbordet som står på utsiden hang virkelig med hodet etter kulde og snø. Jeg hadde ikke god tid til å ordne ute da, men en rask tur borte i skogholtet her med en skarp saks prioriterte jeg. Det resulterte i en "bukett" med syringreiner med skudd og noen tuster med furu. Det var alt. Så enkelt, ja nesten på grensen til simpelt. Men jeg mener det har sin sjarm. Da vi tente lyset i lykten på kvelden ga det den stemningen jeg ønsket. 

Det trenger ikke være så mye. Det trenger ikke koste og det trenger heller ikke ta lang tid. Noen tuster med naturmaterialer er alt som skal til. Værbitte og rustne "krukker og kar" er koselig ute syns jeg. Der er det lov at ting ikke er helt strøkent. Jeg har satt pottene i en gammel brødkurv i metall. 

Enkelt som bare det! Enkel vårpynt.
Simple as that. Simple spring decoration.

7 kommentarer:

  1. Så koselig og fint det var! Personlig blir det også når du tar det du har:)

    SvarSlett
  2. Det enkle er ofte det beste, vet du. Synes det ble ordentlig koselig ved inngangspartiet deres, jeg. Det er ikke så mye som skal til alltid.

    SvarSlett
  3. Så enkelt og så flott, men å komme på det en sein kveld…. er ikke fullt så enkelt for meg. Du er god og jeg kopierer!!

    SvarSlett
  4. How beautiful your choices are. It is good to be simple in this natural, elegant way.

    xo

    SvarSlett
  5. Det enkle er ofte det beste...synes det ble koselig!

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  6. Simply charming! And, I love the old table.
    A wonderful evening to you.
    Linda

    SvarSlett