torsdag 21. august 2014

tapeten i stuen

v i   v a l g t e   d e n n e

Jeg får så mange spørsmål både her på bloggen og på instagram om tapeten vår i stuen så jeg lager likegodt et lite innlegg om det :O)
Det var mye om og men å velge tapet til stuen kan jeg love. Det tok faktisk lang tid fra vi bestemte oss for å gjøre det til vi fant det uttrykket vi ønsket. Eller - kanskje skal jeg skrive i jeg-form. Jeg fikk nemlig velge ;O) Men valg det kan altså være vanskelige greier. Når det først skulle tapetseres i et rom man bruker så mye, måtte jeg være trygg på at jeg ikke ville bli lei etter to uker. Jeg ønsket også å oppnå at rommet ble lunt. Mønsteret måtte være nokså nøytralt og ikke ta all oppmerksomheten fra møbler og innventar. 
Jeg fikk med meg prøve-lapper og prøvde en hel del. Blant annet disse HER.

Jeg er kjempe glad i den klare og lyse blå fargen og det var naturlig å lete i tapeter med blått mønster. Men kunsten er jo å begrense seg. Og når både kjøkkenet og gangen oppe er i blått, syns jeg det ble for mye av det gode i det vesle huset vårt. Dessuten er blå en kald farge og jeg ville gjerne ha noe "varmt". Så da valgte jeg altså denne. Den er passe nøytral i mønsteret, den er lun, den passer til de blå rommene vegg i vegg og den er veldig fin kontrast til brune møbler og blå detaljer. Og sist men ikke minst: jeg syns vi beholdt eller kanskje økte den landlige og gamle stilen jeg ønsket. 

Så til alle som lurer: 
Nå har jeg trålet nettet for å finne navn og kode på denne tapeten, men jeg finner det ikke... Kan den ha gått ut av produksjon? Det er jo bare å høre hos en forhandler. Jeg derimot kan hjelpe med følgende opplysninger: 

Tapeten er i serien New Classic fra Borås.
Borge tapeter forhandler dette i Norge. 

5 kommentarer:

  1. Åh vad den passade brea, såå vansinnigt snygg!! Och vilken härligt vacker badrumsinspiration!!!!

    SvarSlett
  2. Jättefin! My kind of tapet! :) Tack för tipset! :)

    SvarSlett
  3. I really like the new wallpaper. Good choice!

    Linda xx

    SvarSlett
  4. die tapete ist wunderschön, so schlciht mit ihren kleinen zartem muster!!! alles liebe von angie

    SvarSlett
  5. I do not think a blog could get prettier than yours.

    Truly beautiful!

    Winter

    SvarSlett