torsdag 18. september 2014

i kamille puls

Foto for Kamille Puls: Gry Traaen
For en stund siden ble jeg spurt om jeg ville stille opp i et lite intervju i Kamille Puls. I og med at bladet er nytt (og i salg i butikkene nå) visste jeg ikke så mye annet enn at de ville lage en sak på "mitt fristed". Jeg takket ja jeg. Det var jo hyggelig å stå på denne siden av en reportasje til en forandring. 

Foto for Livs Lyst: Liv Sandvik Jakobsen
Den dagen fikk jeg besøk av to koselige jenter og vi tok bilder både her inne i stuen vår og ute i hagen. Vi hadde det riktig så koselig skal sies. I dem møtte jeg jo to frilans journalist-kollegaer rett og slett. Det var både koselig og interessant å utveksle meninger og erfaringer.

Foto for Kamille Puls: Gry Traaen
Et av bildene ble tatt ute i "lysthuset" vårt. Det kommer ikke frem på bildene her. (Reportasjen har flere sider enn jeg viser.) Jeg hadde rigget meg til med saueskinn og tepper og greier. Og rød saft. Og jeg må  bare fortelle at det ble litt vittig. I reportasjen står det nemlig at "jeg setter meg ofte ut med et magasin og et glass rød saft". Hehe. Jeg må le. De fleste ville kanskje sagt noe annet enn saft eller? Men det er sant det. Det var det jeg fortalte journalist Hilde Tobro. Hun skrev artikkelen så fint. Det er noe med saft skjønner dere. Helst hjemmelaget da så klart. Den smaker jo så godt og ikke minst blir den fin på bilder!

Jeg har tatt bilder ute i lysthuset som jeg har tenkt å vise dere. Jeg ville bare vente til denne saken var på trykk. Så jeg har faktisk en liten bildeserie fra lysthusest vårt i hagen. Den skal jeg gjøre klar så den kommer i neste innlegg her på Livs Lyst. Bildene mine er tatt i våres, men det er jo på ingen måte for sent å bruke uterommet enda! Høsten (i alle fall her på østlandet) er jo som en god og heilnorsk sensommer. Det er bare å trekke inn den friske luften og eventuelt over seg et varmt teppe!

4 kommentarer:

  1. super!!! tolle fotos!!! schade, ich hab die zeitung in deutschland nicht gefunden!!! alles liebe von angie

    SvarSlett
  2. Very nice photos, Liv, and I am sure that the article is very positive. Happy for you to be featured in another magazine.
    Linda

    SvarSlett
  3. Herlig.
    Må nok kjøpe det bladet da å se på hele reportasjen.
    Ha ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  4. Åh så roligt och jättefina bilder! Synd nog kan jag inte få tag på den tidningen i Sverige...
    Alltid lika roligt att kika in till dig!
    Ha en skön helg med mycket sol...
    Varm kram,
    Titti

    SvarSlett