mandag 15. september 2014

naturlig høstpynt

I helga har vi vært på gården igjen. I strålende sommervær - må jeg nesten kalle det. Jeg har fotografert kofter, men mest av alt har den lille familien på tre bare kost seg. Og en av "favoritt-kose-syslene" mine er å finne frem litt naturpynt og dekorere i potter og kar. 

Mose, einer og kongler er det jo nok av rundt eiendommen der oppe og det skal absolutt ikke mye til for å gjøre det litt koselig i kriker og kroker på tunet. 

Akkurat disse sakene står på uteoppvaskbenken min som er festet til låveveggen.

Vi måtte jo innom Dyrsku`n i Seljord i helga og der fant jeg blant annet denne fine trebøtta. Den kan like godt inneholde frukt på et bord inne som naturlig høstpynt slik den står ute her nå.

8 kommentarer:

  1. der holzeimer ist sooooooo süß!!!!! liebe grüße von angie

    SvarSlett
  2. Hyggelig!, naturmatrialer er den flotteste pynt:-) god dag på bruket!

    SvarSlett
  3. En sånn flott trebutt skulle jeg gjerne ha, tenk så flott den blir å bruke til jul også..........
    Vakkert oppe hos dere!
    Fin ny uke til deg.
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  4. Ja, der er du sannelig inne på noe. Jeg har fortsatt sommerblomster i potter og kar, jeg. Denne sommeren vil jo ingen ende ta. (Heldigvis) Men så i går at noe av det begynte å bli litt "slitent". Og nå gav du meg den dytten jeg trengte for å komme igang med skifting til høstpynt. Takk for enda et inspirerende innlegg.
    Trebutten du var så heldig å få tak i, er jo et funn!

    SvarSlett
  5. I love the simplicity of these fall decorations.
    Linda

    SvarSlett
  6. Utrolig fint. Tenkt at det skal så lite til §:o)

    SvarSlett
  7. Hei, nydelig blogg du har. Jeg lurte på om du kunne fortelle meg hvor du evt har kjøpt det saue(?)skinnet du har ute (det rødbrune). Er på leting etter akkurat den fargen:)
    Lisbeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Det husker jeg ikke helt dessverre....

      Slett