tirsdag 31. mars 2015

ryddig og hjemmekoselig

Før måtte jeg alltid rydde i stuen og på kjøkkenet før jeg gikk og la meg. Jeg gjør det vel til en viss grad enda. I alle fall i stuen og i alle fall sånn nogen lunde. Bærer inn kopper og kar fra stuebordet før jeg går i seng. Men kjøkkenet, det får stadig flyte og jeg får likevel sove godt. Det har heller blitt slik at jeg tar det om morgenen. Det værste jeg vet egentlig, er en kjøkkenbenk som er full av rot. Vi har heldigvis oppvaskmaskin, men jeg tar likevel noe for hånd og det er nesten på grensen til koselig dette. Det har vel med at jeg har tid til det nå som jeg er hjemme med Lille. Og så blir det jo så fint etterpå da. Når alt er på plass igjen. 

Så koser vi oss, Lille og jeg på kjøkkenet en god stund før vi virkelig setter i gang dagen. De fleste av dere som stadig er innom her på Livs Lyst, vet at vår innredning er en Ikea-modell som vi har malt. Jeg skulle gjerne stått ved en hjemmesnekret plassbygget innredning jeg, men det var alt for galt å hive ut en helt ny innredning. (Førbilder av kjøkkenet finnes under RESTAURERING og FØR OG ETTER oppe i menylinjen.) Og jeg har virkelig blitt glad i kjøkkenet vårt. Etter at vi malte det og tok bort overskapene, har det blitt et av mine favorittrom. Jeg er i grunn glad i alle rommene i huset, men kjøkkenet er så deilig luftig og lyst. Jeg får forresten stadig spørsmål om fargekoden på malingen vi har brukt, og den finner du under RESTAURERING og FARGEKODER oppe i menylinjen.

Så er altså kjøkkenet ryddet. Man trenger ikke ha det perfekt eller helt gjennomført, men er det ryddig og kanskje har man en liten kvast med blomster eller kvister, ja, da skal det jammen mye til for at det ikke blir hjemmekoselig.

4 kommentarer:

  1. Dit køkken ser virkelig hyggeligt ud. Her behøver vi heller ikke vaske op, før vi går i seng. Måske opvaskemaskinen kører om natten, så den er klar til at blive tømt om morgenen, men vi har altid noget, vi vasker op i hånden. Jeg holder på, at træting ikke skal i opvaskemaskine! Det vil være synd. Og de pæne glas heller ikke. Og - og :-))) Så der er altid noget til næste formiddag.

    Så hyggeligt Lille sidder på gulvet og spiser sammen med lammet.

    SvarSlett
  2. your kitchen is fabulous. And I love the photo of your little boy. So precious - sharing his breakfast with a stuffed animal.

    Linda

    SvarSlett
  3. Kjempekoselig kjøkken, til trods for Ikea. Utrolig hva et malingstrøk kan utrette. herlig bilde av Lille og lammet.
    Ha det fint på gården, blir deilig å komme dit nå, tenker jeg.

    SvarSlett
  4. Jeg blir så oppslukt av bildene at jeg rett og slett har oversett sidene du har laget vedr bl.a restaurering og fargekoder, tihihi, takk for tipset :) Den blåfargen er bare så vakker og passer kjempegodt på kjøkkenet ditt.

    Vi begynner å finne tilbake den originale fargepaletten i det gamle kjøkkenet vårt i Huset på Kleiva og kommer nok til å gå for den lyse grønne som også er veldig fin.

    SvarSlett