onsdag 1. april 2015

påskemimring 2015

Nå gleder jeg meg til å komme opp på gården igjen. Vi skal feire påsken der, og jeg er så spendt på hvor mye snø som ligger igjen. Hadde vært utrolig deilig å ha en "sitte-i-solveggen-med-spirende-gress-rundt-beina-påske". Det hadde jeg vært klar for, men alt skal nytes altså, uansett.

I den anledning vil jeg mimre litt. En liten påskemimring 2015 - der jeg ser tilbake på - ja faktisk - alle påskene vi har hatt der oppe. Vi overtok gården høsten 2011. Den første påsken vi hadde på gården var derfor 2012. Da kunne jeg fly rundt i t-skjorte og her hadde jeg altså en riktig "sitte-i-solveggen....-påske". Men ting kan ikke vare evig vet dere, så i slutten av ferien så det slik ut: 

Ja, som dere skjønner. Vi er forberedt på alt :O)

I 2013 lå snøen på tunet og vi hadde med oss ski. Ikke så mange preparerte løyper rundt tunet, men det er moro å gå oppover i fjellet bak gården. Vi har fått våre faste utsiktspunkt. Det er masse skimuligheter i området, men vi har enda ikke hatt tid til å utforske det. Noe må man ha å glede seg til også!

Eller var det ikke vanskelig å kose seg på tunet. Med snøen som stadig smeltet rundt beina våre. 

Ved påsketider 2014 skulle det feires litt på tunet på vår lille og uferdige gård. Vi måtte lage et ekstra sett med langbenker og bord for å ha plass til alle gjestene.

Spekemat og deilig brød ++ stod på menyen og vi koste oss glugg med gode venner. 

Og stemningen ble fullkommen for min del da vår gode venninne tok frem trekkspillet. Så sjarmerende og herlig! Dette ga mersmak. Jeg vil så gjerne ha mer musikk på tunet etterhvert. Det er en drøm som stadig vokser til. Mer musikk på tunet! Med det får jeg avslutte min lille påskekvalkade. I morgen skal nye minner skapes på vårt lille tun!

2 kommentarer:

  1. Det bliver dejligt at komme derop igen. Uanset vejret bliver det godt.
    Vi har sommerhus ved Vesterhavet - som jer elsker vi at komme der, når vi har fri. Og vejret betyder intet - det er bare rart at være der.
    Rigtig god påske til dig og dine.

    SvarSlett
  2. What a beautiful place to celebrate Easter. Have a wonderful weekend!

    Linda

    SvarSlett