mandag 30. mars 2015

vafler på tunet

En skal ikke kimse av gode gammeldagse vafler altså. På lørdag "innviet" vi påsken med vafler på tunet. 

Vi holder på i huset her nede i byen om dagen. Det er en del som skal og bør ferdigstilles nå. Siste innspurt liksom. Så er hele huset ferdig! Men lunch må man jo ha, og på lørdag skinte sola og dørene stod på vidt gap her. Jeg laget en god og gammeldags vaffelrøre. Halve moroa syns jeg er å bruke de gamle porselensbollene. De hverken bør eller skal bare stå til pynt. Har man slike ting i huset, er det fint at de er til nytte. 

Mel på Norgesglass er på ingen måte noen ny oppfinnelse. Jeg vet at mange av dere gjør det. Praktisk og fint syns jeg også. 

Selv om vi har noen jobbedager igjen før det er helt ferie og vi kan dra opp til gården, hadde jeg virkelig den gode påske-ferie-følelsen på lørdag. Sola varmet og vi koste oss selv om det var jobbing på gang. Vaflene ville vi naturlig da spise ute og det var koselig å ta med seg litt påskepynt ut på brettet. Så utrolig deilig det var å sitte ute i varmen og spise igjen. Det ligger mye godt foran oss i så måte!

Det skal ikke mye til heller. For å skape litt stemning mener jeg. Noen kvister og noen fjær. Slikt kan glede meg i alle fall. Midt i hverdagen med arbeidsdresser og bustete hår.

Andre små gleder er å bruke de "nye" røde asjettene jeg fant i en bruktbutikk her om dagen. Fant kun 3 stk, men de var så skjønne syns jeg og nå har jeg altså allerede brukt dem. De passet til den røde saften og jordbærsyltetøyet. Blir litt glad av det også jeg. Hehe.

2 kommentarer:

  1. Slike små skåler og asjetter kan man alltid bruke - om det er 1 - 3 eller hele serviser! Dessuten kan man fint blande med hvite og blå også! Koselig!

    SvarSlett
  2. Ingenting er som å spise vafler ute om våren. Det er liksom starten på noe godt som kommer. Jeg pleier å steke ute også, jeg. Det er så koselig. Koselig er det brettet ditt med skåler, kvister osv også. God påske!

    SvarSlett