tirsdag 7. april 2015

som et søtt drops

Så er vi alle i gang igjen. Med jobb og hverdag. Vi har hatt noen fine dager på gården og jeg vil dele litt med dere i både bilder og ord. 

Først ut, vår påskelunch med gode venner der helt klart den gode påskestemningen ble satt!

På fredag ble vi nemlig bedt til gode venner i Vest-Telemark. På påskelunch. Og det ble en aldri så liten opplevelse! Med stemningen det er på en gård. Koselig og sjarmerende rom pyntet til påske. Dekket bord med brodert blondeduk. Hjemmelaget mat og pålegg. Vakre stettfat i glass og bomstervase i grønt. God og gammeldags påskepynt. Og sist, det aller viktigste: Gode venner og god prat.

Jeg føler meg så heldig. Ikke bare å komme til et slikt dekket bord. For visst setter en campingvogn-beboer pris på det! ;O) Men jeg tenkte mer på at vi er så heldig å ha gode mennesker i livene våre. Også litt lenger opp i Telemark. Der vi (snart) skal tilbringe mye tid fremover. 

Jeg skal love at maten smakte godt også altså! Denne damen er et eksempel til etterfølgelse med hjemmelaget mat i tankene. Hun står bak @heggtveitkjokken og dere kan følge henne på @einheimblirtil (instagram)

På sistnevnte instagramkonto kan dere se mer fra hus og heim. Her er det mye sjarmerende gjenbruk kan jeg love. Satt sammen til en helt personlig stil. Sånt liker jeg så godt altså! Den personlige stilen som gjør et hjem helt unikt.

På en god måte, dro vi både mette i magen og mette til sinns herfra den dagen. Vi fikk virkelig innviet påsken. På en koselig og gammeldags måte jeg vanskelig kan forklare. Alt fra atmosfæren, den nydelige broderte duken på bordet, de små påskegjenstandene og den gode praten, har laget minner i oss. 

//Noen hverdagslige ting i livet husker man. Jeg håper dette blir et slikt minne. Et minne som et søtt drops. Et man kan ta frem og smake litt på iblandt.// 

5 kommentarer:

  1. Tusen takk for den hyggelige delingen, som jeg var der litt jeg òg :-)

    SvarSlett
  2. Vi var også på et slikt hyggelig gårdsbesøk i Påsken. Gode minner ble skapt og man drog hjem full av inspirasjon. Man føler seg satt pris på etter et slikt besøk, hvor folk har tatt seg tid til å gjøre det hyggelig for en. Pam

    SvarSlett
  3. Så vakkert du skriver om dette fine hjemmet - på alle vis! Tenker av og til at de travleste menneskene, de vi alle kjenner, som nesten ikke har tid til å være tilstede i livene sine; De går glipp av så mye! Å bygge og et hjem, slik at de som bor der blomstrer, og at gjester får slike opplevelser som du beskriver, det er livskunst det:) Ble så glad av innlegget ditt:) Klem

    SvarSlett
  4. Det påskebord ser virkelig indbydende ud. Jeg elsker også at gøre rigtig meget ud af borddækningen. Det virker så meget mere indbydende.
    Dejligt at I havde en dejlig påske.

    SvarSlett
  5. va et vakkert dekket bord !!! Jeg ønsker å være deres gjest !!! !!! en fin søndag ønsker angie

    SvarSlett