mandag 13. juli 2015

"campingkake"

Vi lever litt "campingliv" om dagen. Blant annet på kjøkkenet. Vi har ikke pakket ferdig kjøkkenet hjemme i byen, og har derfor litt lite bestikk, kopper og skåler. Ikke minst kjøkkenmaskiner. I den grad vi har slike maskiner. Det er minimalt. Men poenget er: at her får vi bruke det vi har, og jeg vil tipse om en god kake man kan lage med enkle midler. 

For ser ikke dette godt ut kanskje?
Browniekake med krem og blåbær.

Browniekake lager man enkelt fra bunn av. Det går superraskt, er usundt ;O) og smaker nydelig! Oppskriften på kaken finner du forresten HER. Denne gangen hadde jeg en rest i fryseren. Jeg tok den opp rett før kaffen var klar. Pisket litt krem (med litt vaniljesukker), grovhakket litt kokesjokolade og drysset over blåbær, samt bittelitt melis. Så fikk den sakte tine og samtidig holdt den kremen kald. 

Jeg syns fargene i disse bildene er så utrolig fine. Blått, hvitt, brunt... Jeg syns egentlig kaken ble skikkelig fin også. Kanskje ikke strøken. Heller litt rufsete i kantene, grovhakket sjokolade og krem tilfeldig plassert. Men jeg likte den. Både av utseende og på smak. Og når hele kjøkkenet er på plass, tror jeg at jeg skal lage "campingkake" igjen jeg!

4 kommentarer:

  1. Herlig campingkake må jeg si.Deilig med blåbær og krem.
    Klemz

    SvarSlett
  2. I think that your "camping cake" looks absolutely delicious...a perfect treat for a summer's day.

    I also agree with you about the pleasing combination of colors in your photographs.

    It's always a delight to visit here!

    SvarSlett
  3. Your cake looks delicious! And I like the look and colours of it too, you have made some wonderful pictures.

    Have a nice day Liv!

    Anita

    SvarSlett
  4. This cake looks so yummy. And your photos captured it perfectly.

    Linda

    SvarSlett