søndag 14. februar 2010

NÅ MÅTTE JEG BARE... I just had to...

 
-Jeg måtte bare få inn mer lys!!
Og da mener jeg ikke i form av elektrisk, men lys fra solskinnet utenfor!!
I just had to get more light into this room. Not electric, but light from the sun outside.
 

  
Denne vinteren har jeg hatt så behov for å få mest mulig lys inn. De lyse sommergardinene har hengt oppe hele tiden og det har vært en stadig kamp å få ryddet ut ting jeg ikke strengt tatt trenger i huset...
Det er så fullt her...
This winter I have had a big need for more light inside. I have had the thin light summer curtains up and there are a continually battle against all the things and funitures here in my home. Do I really need all this? It`s so replete here...
 
Så i går tok jeg et tak og fikk mer lys og mer plass!
Nyyyydelig!!
So now I have taken some away and I`ve got more light in and more space in here! Lovely!
  

  På budalsstolen ligger en gammel arbeidsskjorte. Så vakker så den kunne passet inn i en bunad!
An old blue working shirt are laying on the chair. It`s so beautiful.
 
På gulvet ligger en fillerye i ordets rette forstand. Den faller nesten fra hverandre, 
 men jeg har funnet en genial løsning til den!!! Dere skal få se litt senere!
An old ragged rug are laying on the floor. It`s almost falling apart. But I have found an idea!
You can come and see a little later!
 
Så ble det altså en liten ommøblering her inne på soverommet.  
Det ble lysere, ga mer plass og det ble en fin forandring. 
Og det føles veldig godt!

37 kommentarer:

  1. Så flott, ble mye plass og lys ja..Du har så fine farger på vegger og møbler..Klems

    SvarSlett
  2. Beautiful room Liv! Beautiful soft colors....I just had to stop by and wish you and Thomas a Happy Valentine's Day!
    Take care, Laura

    SvarSlett
  3. Kjempefint, Liv! Så sjarmerende soverom du har. Jeg falt for fillerya og den fine kommoden. Liker så godt den grønnfargen selv også. Herlige bilder fulle av inspirasjon. Det er deilig med lys, og godt å ha det lett og luftig rundt seg.

    SvarSlett
  4. Åh...jeg liker sååå godt dette nattbordet ditt Liv !!
    Ønsker meg veldig noe slikt....kikker på Finn men de er ganske dyre! Så må heller håpe jeg kan komme over et kupp :o)
    Nydelig og lyst hos deg.....vi trenger det nå!!
    Ha en fin søndag :o)

    SvarSlett
  5. Lekkert! Nydelig fage på veggene :)

    SvarSlett
  6. Vilka ljuvliga bilder du visar som vanligt Liv!
    Du har en sån härlig känsla hemma, så genuin och äkta.

    Varma kramar till dig på Alla Hjärtans Dag!

    Kram, Carina

    SvarSlett
  7. Så koselig hos deg. Jeg vasker og bytter filleryer i dag også. Har til og med kjøpt en ny i Birkelunden i dag.

    Mamma lærte meg å knyte opp filleryer. Det har jeg hatt nytte av mange ganger. Jeg kjøper ødelagte filleryer - klipper av og knyter opp igjen. Det må strammes og knytes godt med en spesiell knute så det ikke løsner igjen.

    Noen blir fine hvis man kanter dem med f.eks denim. Gamle bukser kan brukes hvis ryen ikke er for lang og tykk.

    SvarSlett
  8. Så fine bilder du viser:) trur ikke jeg har vært her hos deg før, men her var det mye fint så legger meg til som følger jeg:)
    ha en finfin søndag:)
    klem

    SvarSlett
  9. Deilig at det går mot lysere tider nå!
    Gleder meg syyyyykt til sommeren nå.

    Lekkert soverom med delikate farger.

    Ha en fin søndag videre.

    klem fra Ålesund

    SvarSlett
  10. O salighet wå vakkert!. Nyydelig farger og detaljer... og vakre bilder!

    Lys ja. Nå er det snart vååååår og jeg gleder meg!

    SvarSlett
  11. Vakkert Liv. Nydeleg farge på veggar og møblar. Fekk reine vårstemninga!

    Ha ein fin dag vidare!
    Klem Elin :)

    NB! Såk kommentaren din om uroa av avispapir lenge etterpå! Fint du likte ho! Ser for meg at ho nok hadde vore vakker i din framtidige heim? ;)Lykke til begge to, og kos dokke på Valentindagen!

    SvarSlett
  12. Hallo på fastelavenssøndagen :-)
    Herlighet så flink du er i å gjennomføre denne koselige gamle stilen i huset ditt!!!!
    Det er såååå koselig....ikke minst når du lagde mat på den gamle komfyren din :-)
    Utrolig vakker blå/grønn farge på veggene på dette soverommet! Den likte jeg godt!
    Takker for koselig kommentar i bloggen min....for lenge siden.....
    (jeg er veldig treig!!!!)
    Du lurte på hvor du kunne få tak i BRUKA skåler?????
    Jeg har kjøpt alle mine her i Bergen...ikke gjennom nettbutikker.
    Er du i Bergen...så kan jeg hjelpe deg med butikker...men jeg ser at du bor et stykke herfra :-/
    Kos deg på denne dagen med boller og krem og alt det der :-)
    KLEM

    SvarSlett
  13. For noen fantastiske bilder Liv:)
    Jeg blir helt forelsket her...
    Ingenting slår dagslys på bilder!
    Nydelige farger både på interiør og ikke minst den blusen:)

    Kos deg med kjæresten din idag♥

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  14. Det ble bare helt herlig på soverommet ditt. Takk for inspirasjon;-)
    God morsdag!

    SvarSlett
  15. Ja, jag tror många känner längtan efter ljus den här vintern!

    Så vackert ditt rum är!
    Ha en fortsatt fin Valentindag!
    Lisa

    SvarSlett
  16. Herlige bilder Liv..nydelig fillerye, nattbord og arbeidsskjorta var virkleig sjarmerende...

    Du klarer virkelig å skpae den rette stemningen..


    Klem Kerstin

    SvarSlett
  17. Så fint du har det, det er så vårlig med sol lys.

    SvarSlett
  18. Nydelige farger på vegger og møbler, falt også for nattbordet ditt! :-) Hva heter fargen på veggen? Håper du har hatt en fin dag! Klem

    SvarSlett
  19. En fin aften ønskes dere....
    klemmer

    SvarSlett
  20. Hei, hei.
    Jeg fant ingen link til bilder eller bilder av hvordan det var før du ominnredet, men det var uansett et veldig koselig soverom :-)
    Ønsker deg en riktig fin uke! Hilsen J-K

    SvarSlett
  21. Fint,fint,fint!!grønnfargen er såååå fin:)
    Skjønner at du bare måtte....selv har jeg brukt deler av helgen til ommøblering i stua. Mere plass,mere lys var også grunnene mine.
    Ha en fortsatt fin søndagskveld.

    SvarSlett
  22. I like the colors very much! They are so beautiful and bright and remind me somewhat of the sea and summer!
    Love regards Katrin

    SvarSlett
  23. så nydelig Liv. Du har det bare så herlig vakkert!! Fillerya di er nydelig og jeg fikk skikkelig lyst på filleryer her hjemme også, hihi... Deilig med masse lys, det er så godt å se at vi går mot lysere tider. ønsker deg en nydelig start på den nye uken. God klem fra Monica

    SvarSlett
  24. Takk for hyggelig hilsen på min blogg. Etter å ha fått flere forespørsler, har jeg nå postet et innlegg med vurdering av livet på landet.

    SvarSlett
  25. Dån.. så fint! Den fargen på veggen og det lille servantskapet/nattbordet, er det den samme? Ser jeg feil eller er det en slags grønnfarge? (ble usikker på om den gikk mot blått, datafarger vet du..) Den minner veldig om fargen på dørene her i huset, malt på 50-tallet en gang..

    SvarSlett
  26. ÅÅÅÅ for noen lekre farver.....Men HEI DU....hvor er bildene av BOLLENE dine????

    Jeg må nok krype til korset å innrøme at jeg hadde kjøpe boller....Vi hadde jo ikke innlagt vann på hytta nå....så snøsmelting var vår OL gren......Så da ble det enkelt....

    Ha en nydelig uke med mange gode opplevelser =) Klemz

    SvarSlett
  27. Ååååå desse bilda berre elska eg!! Så herlig! Nydelig farge på møblar og vegg.... ser for meg eit soverom fra krigens dager ;-)
    :o)

    SvarSlett
  28. For en herlig side du har,-blir så glad hvergang jeg er her inne.

    SvarSlett
  29. Herlig soverom Liv, det så veeeldig behagelig ut med alle de lyse fargene. Lekkert:)

    Supert at du tar i bruk gamle ting, blir en helt egen sjarm.

    Super dag til deg,
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  30. Nydelig soverom du har!
    Sjarmerende, luftid og herlig ser det ut til å være :)

    SvarSlett
  31. Nei, gud så morsomt at det faktisk var der da:)!! Da var det jo bare rett på andre siden av veien da!
    Morsomt! Jeg lekte masse ved ruinene på hovedgården når jeg var liten, og syntes det lignet så...

    Tusen takk for fine ord hos meg Liv, og jeg mener akkurat det samme om din blogg, koser meg her inne, og skulle ønske jeg bodde "i gamledager", hvis man kan si det;)

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  32. Hej!
    Tack för att du tittat in hos mig och lämnat en kommetar.
    Vilken fin blogg och jag ska absolut följa ditt bloggande.
    kram Mia Maräng

    SvarSlett
  33. Så nydeleg du har det på soverommet!
    Herleg farge på veggen:)
    Ha ein flott dag!
    Klem Anne

    SvarSlett
  34. Så mysigt sovrum ni har ! Älskar färgerna där inne ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvarSlett
  35. Hei! Så nydelig blogg du har, kjempefine bilder!
    Hilsen Jeanette:-)

    SvarSlett
  36. How beautiful! I have been looking for the perfect shade of pale turquoise to paint a small dresser, and I think you have shown it to me. Your home is beautiful, I wish I could read your language so that I could get some of your tips!

    SvarSlett