torsdag 11. februar 2010

IKKE EN HVILKEN SOM HELST KURV an unusual basket

Industrielle innslag  i interiøret hører vi om for tiden 
og mange av oss er kanskje litt opptatt av det også? 
 
I alle fall er vi det her. Det er en utrolig fin måte å skape et litt mer maskulint miljø med.
Alt blir ikke "rosa og søtt". Og det passer i alle fall godt her hos Thomas.


Men det var denne kurven da. Jeg likte den så godt. Passe rustikk og skeiv.
Jeg fant den på en bruktbutikk her om dagen og kom hjem og oppdaget at det rett og slett var en nokså vanlig "brødkurv" fra en butikk eller baker.
 Nå ligger den her på den sorte sjenken til Thomas full med deillig lesestoff!
 
"Lev landlig" og en gammel rusten (men skarp!) saks fra låven til Bestemor og Bestefar.



 
Vakker og tender er planten "pletter i luften" sammen med den grove og røffe kurven. 
Jeg liker denne sammensetningen. Det feminine og det maskuline. Den gamle skeive spikeren veier opp på den maskuline siden. Og er vel en snekker verdig? ;O)


Og tro det eller ei: en "amaryllis" helt fra julen. Den er inne i sin TREDJE blomstring!! Helt klart at den liker seg i dette gamle huset. Her er det nok av trekk og frisk luft...


Sjenken står inne i stuen. I forgrunnen ser dere døren inn til kjøkkenet. I huset til Thomas er det mange nydelige gamle speildører. Ingenting er som de gamle syns jeg, selv om de kanskje er tyngre enn nye dører.
 Her får dere et litt større blikk over sjenken og spisestuen i forgrunnen. Huset til Thomas er mer "minimalistisk" enn det er hos meg. Her hos meg er det jo ikke et lite snev av "minimalisme" enn gang...hihi. 
Men så får vi se da, når det kommer en beboer til der hos han.....!!! ;O)

This rough basket make the interior more masculine. It`s perfect here in Thomas` livingroom. I bought in a second hand store the other day, and didn`t discover before I came home that this was a pretty regular basket for bread who they are using in the stores and bakeries. But I love it! Perfectly used and rough.

Ha en kjempe fin dag! Og gled dere over forskjeller i livet! 
De kan utfylle hverandre;O)
Liv

38 kommentarer:

  1. Hei :-)

    Kjempefin kurv :-) Liker godt slik stil :-) er på utkikk etter garderobeskap i samme stil :-) slike vi hadde på barneskolens garderober :-) mange skoler har kastet sine :-( synd man ikke var tidligere ute. Vet om en gammel skole her vi bor som er nedlagt...skal faktisk være så frekk å gå å spørre om de er villig til å selge meg ett par slike skap :-)

    Har ikke sett bilder fra hjemme til damen bak magnolia pearl,men det må jeg kikke på nå :-)

    Takk for tipset :-)

    Ha en flott dag :-)

    SvarSlett
  2. Virkelig en SUPER kurv!! Så herlig den passet inn i interiøret. har en noe lignende kurv, men den er kjøpt ny. Virkelig flotte bilder, Liv!!

    SvarSlett
  3. Jättefin kurv du visar och praktisk inte minst!

    Många fina saker du visar idag!
    Ha en fin torsdag!
    Klem
    Lisa

    SvarSlett
  4. Den kurven likte jeg godt!!! Og den sorte skjenken også. Jeg har lurt på om jeg skal male en skjenk jeg har sort, og når jeg ser hvor fin din sorte skjenk er, fikk jeg virkelig lyst å gjøre det!

    SvarSlett
  5. Kan tänka mig att Thomas njuter av sin egen lilla hörna i hemmet nu:))))
    Jag har oxå lyckats skapa ett rum till min man.., som inte är en massa spets och strutar överallt och han uppskattar verkligen detta:)

    Snygg "tidningskorg".., tidlös och fräck!
    Ha en underbar dag
    Marianne

    SvarSlett
  6. Den kurven var rå!!!
    hvor får du tak i slikt?
    Ha en fin dag du også,
    Kristin

    SvarSlett
  7. Kjempe fin kurv og saksen var jo bare rå lekker.
    Ha en strålende dag.
    klem Kristin

    SvarSlett
  8. Åååh, jätteSNYGG korg, och härliga bilder med harmoni och balans i!

    SvarSlett
  9. Så fin kurv! Den passer jo perfekt der!

    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  10. Hei Liv

    Da fikk jeg bekreftet at jeg fikk rett assosiasjon til kurven. Hadde tenkt å legge inn enn gjetning i går :) Jeg vokste opp med foreldre med landhandel, og når bakeren sluttet å levere ferske brød stående i trekasser, så begynte de å komme i slike kurver fra HEBA, som bakeriet som tok over leveransen het. Å, jeg husker duften av nybakt brød, som kom varmt til butikken, og måtte pakkes i plast når de hadde avkjølt seg litt. Det var før disse kurvene, da :)

    Butikklageret hadde den fine blåfargen som du viser her i bloggen din. Jeg liker godt stilen du viser her inne, og får inspirasjon til å bruke de gamle sakene jeg har fått fra mor og far.

    Kanskje jeg skal høre om de har en gammel brødkurv til meg også:)

    SvarSlett
  11. Kjempefint her på skjenken......tøft med kurven!!
    Ser nå ut som denne Thomas har sansen for de gamle tingene.....Hos min Thomas, som forøvrig også er snekker råder det virkelig minimalistisk stil !!

    ha en flott dag Liv

    SvarSlett
  12. Oi! Han Thomas og eg er visst HEILT på høgde med smak ;) Send han gjerne ein tur til Sunnmøre for oppdrag! Flotte bilder, og detaljar!

    Ha ein flott torsdag dokke to turtelduene; søndag blir det vel valentinsroser?

    Klem Elin :)

    SvarSlett
  13. Hei!
    Kurven var kjempeflott! Liker så godt kontrastene mot det "penere" som slike detaljer gir. Flotte og inspirerende bilder du viser!
    Ha en fin fin dag

    SvarSlett
  14. hei liv!

    kurven er skikkelig stilig! tenk at den bunke med interiørblader kan være så dekorativt!

    ønsker deg en fin dag

    klem beate

    SvarSlett
  15. Dette ble jo bare megastilig! Noe å tenke til mine gutter, noe som også ho mor kan like:o)))
    Veldig flott kurv - har akkurat rette røffe utseende til å være stilig.
    Ønsker deg en flott helg når du kommer så langt.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  16. Jag uptackta igår din blog, men jag älska dina vackra bilder

    Kram från a Dutch in Sverige ;)

    SvarSlett
  17. Fy søren så fine bilder du tar!!! Kurven var knall :) Ble veldig inspirert nå...

    SvarSlett
  18. Du er så flink til å ta bilder!
    Nydelig som alltid Liv!

    SvarSlett
  19. Det funket jo som bare det med den gamle brødkurven! Veldig stilig. Enig i at det er fint med kombinasjonen røft-feminint.

    SvarSlett
  20. Kurven var jo kjempe dekorativ.....

    SvarSlett
  21. Har lett etter bilder fra hjemme hennes men finner det ikke...har du link?

    SvarSlett
  22. Den korga var flott, bileta du viser er heilt bedårande, dette kan du:)

    SvarSlett
  23. Hei
    For en herlig flott kurv!!! – den ønsker jeg meg også :o) heldige du som fant den. Kjempeflotte detaljer og bilder du viser også…. Ønsker deg en fortsatt superfin kveld. Klem fra Mette

    SvarSlett
  24. Alltid like koselige bilder fra Livs kamera! ;)

    Er forresten sikker på at du har påvirket mange til å bli mer gjenbruksvennlig!
    Slik liker vi!!

    Klem!

    SvarSlett
  25. Nydelige bilde Liv... og kurven var rå lekker.. har en som ligner litt...
    han har god smak Thomas...

    Ønsker deg en fin helg..

    klem Kerstin

    SvarSlett
  26. Knalltøff korg og nydelege bilete frå heimen til Thomas!

    Ha ei god helg begge to! :)

    SvarSlett
  27. Herlig den kurven var, lekkert plasert på skjenken i stua. Passet fint med noen blader oppi;)

    Så sant så sant Liv at forskjeller kan utfylle hverandre. (sikter ikke til kunstner sjelen min og min samboer som er teknikker;)
    Tipper det finnes mange av oss:)

    Gooood helg til deg,

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  28. Så flott kurv.Du er jammen flink til å finne skattar:)
    Får alltid inspirasjon av deg!

    Ha ein fin fredag:)

    SvarSlett
  29. Hej oh vad kul du kikade in hos mig! Vilka vackra bilder du visar. En sådan korg vill jag ha :)

    Ska läsa mer här när jag hinner i helgen, måste jobba i butiken nu.

    Du, hur gör man för att brädda sin blogg så den blir så bred som på din sida? :)

    Hls från Stockholm

    SvarSlett
  30. Hej Liv, din "brödkorg" är underbar, gillar såååå mycket när man blandar in den ruffa stilen, det är såå fint.
    Kram på dig/Ingela.

    SvarSlett
  31. Så nydelige bilder du deler! Utrolig stilig kurv. Jeg er fan av industrielle innslag :)

    God helg videre!
    //Christine

    SvarSlett
  32. Verkligen vackra korgar du fått tag i , så fint på den mörka skänken, såg tidningen lev landligt, har lyckats fått tag i den i Sverige, tycker om den väldigt mycket, ha en fin helg, klem VIOLA

    SvarSlett
  33. Den korgen var härlig. Och fint har du gjort det på skänken.
    Hoppas ni har en bra helg, och en fin Alla hjärtans dag önskar jag er.
    Kram Elzie

    SvarSlett
  34. Heisann, innom får å ønske deg en flott dag i morgen, klems...

    SvarSlett
  35. Jag bara måste skriva en kommentar efter att ha tittat runt på din underbara blogg. Jag satt en god stund och njöt av alla underbara bilder. Framför allt ditt sängtäcke i lappteknik tycker jag är så mysigt. Tror bestämt att jag ska sy ett till våran säng också. Gillade din idé med virkad spets runt sängen. Ha en trevlig valentine dag!!!

    SvarSlett
  36. Sänder dig tusentals Hjärtekramar dagen till ära!!!
    Ta väl hand om dig...
    Marianne

    SvarSlett
  37. Det var en tøff måte å få orden i stablene på. veldig stilig. :)

    SvarSlett