lørdag 1. mai 2010

DET ER MANGE DØRER SOM ENDA SKAL ÅPNES!

Døren står åpen inn til gjesterommet og jeg har mer å vise dere herfra. 
Kommer altså litt senere her på Livs Lyst! ;O)
 
Ja, det er enda mange dører som skal åpnes på Livs Lyst. Men ikke bare fysiske dører i huset!

Liv i go`joggisen til Thomas. 
Klar for en hard arbeidsøkt i form av løfting på tunge møbler 
opp og ned lange og smale trapper...... Puh! Hihi...
 
Jeg har satt meg ned og tatt en liten pause mellom slagene her idag. I helga går det nemlig i flytting av TUNGE møbler (dette understreket av antrekket jeg bærer ja) og planlegging av bryllup.
Men jeg ville også inn hit og "knotte" litt med dere. Dere får et lite LIVS TEGN

*LIVS TEGN er en liten bit av det "nye konseptet" her på Livs Lyst. 
Og jeg har jo klart tenkt å fortelle dere hele sammenhengen. Men alt i sin rette tid! ;O)

Hjemmesydd putevar, sydd av en gammel gardin.
*LIV LAGA er et annet uttrykk dere skal bli bedre kjent med her på Livs Lyst om dere ønsker. Og bildet her over hinter om hva det vil handle om.

-Men apropo TUNGE møbler:
Vi har flyttet dette skapet fra mitt soverom til Thomas` hus. Og jaaa, det var tungt å bære opp den svingete og smale trappen. Og så har vi fikset litt på "lintøyskapet" mitt. Det har fått en "norsk kongekrone" i form av ny list på toppen. Jeg skal blogge om hele denne prosessen senere. Så skal dere får se hvor fint det blir!

-En siste ting i dag: 
Vi leter etter vakre kjærlighetssanger til bryllupet vårt. Jeg trodde jeg var passe bevandret i musikkens verden, men når det kommer til dette, står vi litt fast...
Men kanskje er det noen av dere som har et skikkelig saftig kjærlighets-tips i form av en god låt?!!! ;O)

I was writing of it earlier here on Livs Lyst. I told you that I was going to make a little change here. I`m afraid that the biggest change will be for readers who understand norwegian. Because I`m gonna play with some words.
My name is Liv and there are so many words in norwegian who you can put together and it will make sense. 
I will try to explain: Liv (in norwegian) means Life (in english). That`s an easy one ;O)
So if I put Liv/Life together with Stil/Style = we get Life Style. That`s one of the words I will use here in the future. I will try to translate the best I can.
Anyway: The pictures you see here today are from Thomas` house. You can see more of the room with the door open later and I will show you some things I have made. So you are very welcome to visit again!

PS! Sorry, this was a lot of text.... But I also need help with a lovely song. A wedding song. A love song for our wedding. Do you have any suggestions??!!!

29 kommentarer:

  1. Åh, en finfin norsk (det liker vel du?) synes jeg er "Du e den finaste e veit" med Hellbillies. Litt usikker på skrivemåten, har sett mye forskjellig. Den kommer jeg i alle fall til å ha i mitt bryllup når den tid kommer :) Vi var i et bryllup der den sangen ble sunget i kirken, det var tårevått!

    Stine :)

    SvarSlett
  2. hei og hopp!
    herlige bilder fra deg!

    ang kjærlighetssanger... vi brukte "det vakraste" (cecilia vennersten)under vielsen vår. vakker tekst, som også er et minne fra vår første date...konsert med henne i ibsen-huset.

    nyt helgen
    klem beate

    SvarSlett
  3. Ja, her skjer det ting. Må bare følge med på fortsettelsen. Nyt mai måned!

    SvarSlett
  4. Du har hatt en flott blogg og presenterer en spennende endring.

    I et ungt bryllup sist høst ble disse spilt/sunget i kirken:

    http://www.youtube.com/watch?v=scQ2EX3UkKU
    http://www.youtube.com/watch?v=kJyJwbAa1i8

    Vi hadde vielsen i vår egen spisestue for 2 år siden og hadde ei ung jenta på fiolin som spilte disse:

    http://www.youtube.com/watch?v=Ne1TYzBCX6s
    http://www.youtube.com/watch?v=UqO7yuh8Wsg

    Jeg blir faktisk rørt når jeg hører dem om igjen nå. Og det etter snart 21 år sammen.

    Lykke til med forberedelsene.

    SvarSlett
  5. Gleder meg til å titte inn gjennom flere av dørene deres :-)

    Under vielsen vår, hadde vi to som sang "Engler i sneen" i duett - NYDELIG <3 Og under festen sang jeg "Love can build å bridge" av Cher.

    Klem fra Siv

    SvarSlett
  6. Såå spennende, jeg gleder meg til å se og høre mer jeg:))

    SvarSlett
  7. I love these open-door-pictures in your latest posts!! Such nice ´Norwegian´ views! :)

    SvarSlett
  8. Bryllupsplanlegging er jo så utrolig koselig.....

    "Ett liv för mig" med The Real Group er mitt tips for vakker sang om kjærligheten......

    http://www.realgroup.se/mediaplayer/orig.html

    Gleder meg til å se de nye vriene på siden din!


    Bente

    SvarSlett
  9. Så herlige innlegg du har hatt de siste dagene. :) Likte så godt det soverommet, herlig med fillerye på det grå golvet. Flotte bilder du har tatt. Likte så godt bildet du har tatt av senga, flotte vinklinger på bildene dine, Liv. Lykke til med alt du skal i gang med. :)

    SvarSlett
  10. Så fint skapet kommer til å bli med ny krone! Spennende med bryllupsplanlegging. Ser du har fått tips om Hellbillies' "finaste eg veit"..nydelig. Ellers synes jeg "simple love" med Allison Krauss er HELT fantastisk! Lykke til uansett :-)

    SvarSlett
  11. Spennande å følge konseptet ditt☺

    Fins jo so mange fine kjærligheitssangar..♥
    Tirna noir med vamp syns eg er nydeleg. Og i det siste har eg hørt eindel på ein sang eg har lagt ut link til på bloggen min, du finn den under twilight i april viss du vil høyre☺
    Kanskje du kan søke på love songs på youtube..☺
    Lykke til☺

    Nyt lørdagskvelden☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  12. Hej!
    Vilken fin blogg du har,jag återkommer gärna,kram Agneta

    SvarSlett
  13. I bryllupet vårt sang søstrene mine "Bryllaupssong". Veldig fin tekst. Ellers er det en som også er fin som heter "ekteskapets bønn". :)

    SvarSlett
  14. Ja..dette høres spennende ut..du har navnet som passer til masse:)
    LivsGlede...den har du sikkkert tenkt på:)
    Ja du er like tøff som meg du..bretter opp ermene og bærer ivei:)
    Ha en fin fin søndag...
    Er jo egentlig en reser på kjærlighetsanger...men kommer ikke på noen akkurat nå.....tenke tenke
    eddaKlemmer til deg:)

    SvarSlett
  15. Nydelig..og så mye spenennde som skal skje dA LiV...

    DU ER INNE I EN VELDIG SPENNENDE TID I LIVET DITT..

    Lykke til=)

    SvarSlett
  16. Jeg liker bloggen din veldig godt! Du skriver jo så fint!

    Jeg giftet meg med min drømmemann i august, og vi la mye sjel i vielsen.. Vi ville at det skulle bli helt perfekt, og det syns vi at det gjorde. Og vi har fått flere tilbakemeldinger på at vielsen var flott:) Det gleder oss!
    Vi hadde en sang som heter: "Din hånd i min".. Den er religiøs, skrevet av Eivind Skeie og sønnen.. Så kan anbefale den, hvis du er "for" litt religiøse sanger.. det vet jo ikke jeg...

    Ønsker deg en fin søndag videre:)

    Hilsen Ingun:)

    SvarSlett
  17. For en nydelig blogg du har:) Du tar knall gode bilder, og skriver så fint!

    Angående bryllupssanger..
    I vårt bryllup i fjor sommer, valgte vi en sang skrevet av Eivind Skeie, som heter "Din hånd i min".. Vi leste den som dikt, men på nyesalmer.no, ligger det noter i pdf. format. Det er en religiøs tekst, med et flott budskap..

    Ellers så sang jeg en sang under vielsen som er skrevet av Tore Thomassen, som heter "Kom og vær min venn for livet".. Flott tekst, og ikke så religiøs, hvis du foretrekker det..

    Ønsker deg en flott søndag videre:)
    Spennende å lese på bloggen din!

    SvarSlett
  18. Hei igjen..
    Beklager at jeg kommenterte to ganger i stad, men fikk ikke med meg at kommentaren kom til å bli publisert etter at du hadde godkjent.

    Hvis du går inn på denne linken:
    http://nyesalmer.no/?p=103&cat=15
    Og under overskriften. "Din hånd i min", så står det last ned pdf med noter!

    Takk, for gode ord om sofaen. Jeg er veldig fornøyd med den, og ekstra koselig er det når den har vært i familien.
    Ja, jeg koser meg i Porsgrunn på skolen, men gleder meg jommen meg til å bli ferdig. :)

    Bor dere i Porsgrunn ja.. Du skjønner, jeg er sikker på at jeg har sett din kjære et eller anet sted, men vet ikke helt hvor jeg har han fra.. hmmm...

    SvarSlett
  19. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  20. Du har så utrolig mange nydelig møbler:D Helt fantastisk:D

    Angående bryllup, vi gifter oss 26 juni og jeg har funnet en sang vi skal ha i kirken(vet ikke om det var det du tenkte på). Skal synges av en venninne:D Min kjære vet ikke hvilken sang det blir så blir fra meg til han. Den er av Secret Garden og heter "Always there" NYDELIG:D

    SvarSlett
  21. Hi Liv,
    Been reading your blog already for a long time, first time i leave a message though !!
    I know a lovely little lovesong, by Askil Holm:
    "How long will i love you"
    Fantastic lyrics !!
    Greetings from the Netherlands, Janneke.

    http://www.youtube.com/watch?v=qb4XdEvxaNs

    SvarSlett
  22. "Av längtan till dig" er en aldeles nydelig sang! Åsa Jinder som har originalen tror jeg. Jeg sang den i bryllupet vårt når vi giftet oss, og den er sååå fin!

    I en evighet levde jag som om du inte fanns. I alla drömmar var du ändå nära, så underbart nära.
    Och jag trodde jag fann dig, men du va nån annanstans.
    Och varje gång jag funnit nån så såg jag att drömmen inte va sann.


    Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig,
    för jag trodde att du fanns och väntade mig.
    Ja, alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött,
    för att möta den vackraste mänska jag nånsin mött."


    Det var enkelt och vackert, du sa att du väntat mig.
    Jag kunde ana att det fanns en himmel på jorden, jag såg den.
    Och du bad mig att leva mitt liv alltid nära dig.
    Jag följde dina steg och allt jag någonsin drömt om fanns där för mig.

    Det finns ingen som lockat mitt hjärta så underbart:
    med all din ömhet får du sorg och smärta att sakta försvinna.
    Alla skuggor, allt mörker som förr var så uppenbart
    det skingras och tillsammans ser vi ljuset som stiger med solens fart

    SvarSlett
  23. Ah, det skapet blir vanvittig herlig!
    Ingen sangtips her desverre.
    :o)

    SvarSlett
  24. Flotte bilder, det ser bare så stemningsfullt ut hjemme hos din fremtidige mann, og enda finere ser det ut til at det kommer til å bli:) Skal bli spennende å følge med!!
    Masse lykke til med valg av sang:)
    Ønsker deg en fin ukestart,jeg har også en liten award til deg, men ingen forpliktelser, ta den som et komplemang:)
    Klem Anita

    SvarSlett
  25. Tusen tusen takk for koselig kommentar. Klart du må komme innom en tur. Ikke minst for å slå av en interiørprat. Velkommen skal du være. Kunne tenke meg et marked i løpet av sommeren, hadde det vært noe for deg. Evnt, bor du langt unna?
    Kan jo snakkes om det høres fristende ut. Klem fra meg:)

    SvarSlett
  26. Heia..kikka gjennom bloggen din...åhh så mange fine bilder av hjemmet ditt, og et nydeligt hus du skal flytte til. Dere hadde mye fint til salgs også. Lykke til videre ned bryllupsforberedelser.

    SvarSlett
  27. Spennende, blir gøy å lese fortsettelsen her ☺

    Vakkert skap, som ble enda mer staselig med krone på!

    Ha en fin dag videre. Klem xx

    SvarSlett
  28. Kjempe nydelig sagn som passer utrolig bra i et bryllup.

    http://www.youtube.com/watch?v=yRS9R2sNENk

    (I do swear that I'll always be there. I'd give anything
    and everything and I will always care. Through weakness
    and strength, happiness and sorrow, for better, for worse,
    I will love you with every beat of my heart.)

    From this moment life has begun
    From this moment you are the one
    Right beside you is where I belong
    From this moment on

    From this moment I have been blessed
    I live only for your happiness
    And for your love I'd give my last breath
    From this moment on

    I give my hand to you with all my heart
    Can't wait to live my life with you, can't wait to start
    You and I will never be apart
    My dreams came true because of you

    From this moment as long as I live
    I will love you, I promise you this
    There is nothing I wouldn't give
    From this moment on

    You're the reason I believe in love
    And you're the answer to my prayers from up above
    All we need is just the two of us
    My dreams came true because of you

    From this moment as long as I live
    I will love you, I promise you this
    There is nothing I wouldn't give
    From this moment
    I will love you as long as I live
    From this moment on

    SvarSlett
  29. Du har så flott blogg!!!! Når det gjelder salmer i et bryllup så er "Guds godhet sang i sinnet" helt nydelig i et bryllup men om du tenkte på en sang der noen skal synge solo så liker jeg "halleluja" eller "ave maria" eller så er faktisk "Grow old with me" av John Lennon veldig fin:))

    Så spennende:)) Gleder meg til å følge med her:))

    SvarSlett