mandag 3. mai 2010

DEN FØRSTE GJESTEN PÅ GJESTROMMET... ER.... the first guest

Kom inn, kom inn!
Men før jeg går videre, vil jeg takke for alle nydelige sang-forslag. Jeg har hørt igjennom alle sammen og vi skal ikke se bort i fra at det blir en av disse sangene! ;O)

Men altså: kom inn for å se den første gjesten på gjesterommet!



Husker dere denne lille karen? (Les mer HER.)  Det er altså et år siden jeg stod ute på gårdsplassen til Thomas og malte den. Den fikk så klart den gamle gode 50-talls grønn-fargen som dere kanskje etterhvert forbinder med meg og bloggen min...? (Lurer du på fargen? Se i høyre kolonne her på Livs Lyst.)

Nå har også den kommet på plass i huset til Thomas. Som første gjest på gjesterommet.
Bak neste dør, ser dere inn på soverommet som også begynner å ta form i LIVS STIL ;O)
(Vi får ta en felles titt inn dit senere.)



Her inne på gjesterommet er det gråmalte gamle tregulv. Nydelig til den lyse grønne fargen vaskeservanten har fått. Vi har skrudd håndtakene/knottene på med gamle skruer.
 Det har blitt et must her i huset: Gamle skruer!
 Det gamle vaskefatet er kjøpt i en bruktbutikk for en billig penge.
 Og dørene er malt hvite og har fått gamle slitte håndtak kjøpt i bruktbutikker.
(Dere ser at vi ikke er helt ferdig med dette enda. Mangler noen beslag her og der...)

Ja, hva tror dere? Bør Thomas være fornøyd med LIVS STIL i huset sitt tro??
Og tror dere han er det? Kniiiiis....

Thank you for lovely examples of love songs who we might use in our wedding! I have listened to all of them, and maybe we will use one!! So thank you! Today you are wathing our guestroom. Old norwegian funitures in light colors. The colors you maybe now are connecting to me and my blog here. I love those colors from the 50`s! You can also see the bedroom through that open door. We can go inside later.
Do you think Thomas like the Life style (Livs stil) in his house?

27 kommentarer:

  1. For et koselig gjesterom:)
    Skulle gjerne likt å vært gjest der:)
    Ha en flott uke

    SvarSlett
  2. ååå noe såååå koooselig asså :)

    dere har det supert, helt perfekt nydelig, han BØR være fornøyd !! Men er litt usikker siden ikke så mange gutta boys er så glad i den lyse romantiske stilen eller ??? :)))))

    SvarSlett
  3. Hei Liv!
    Ja, denne karen husker jeg veldig godt, og grønnfargen falt jeg bare HELT for! Så fint det blir! Det skapet i innelgget under (med ny krone), kommer til å bli supert! Heldige deg som får en snekker-mann!!! Min er flink han også, altså, men en snekker hadde jo vært fint på småbruket jeg drømmer om da!!!

    Ang. sang til bryllupet, så brukte jeg "Min første kjærlighet" av Jan Teigen når jeg laget sang til min sønn og svigerdatters bryllup i fjor, og det slo veldig godt an! Men da trengs nok litt akkopanjement (piano går fint), for melodien er litt vanskelig. Men folk sang villig vekk, og noen ville synde den om igjen litt senere på kvelden! Den ligger på YouTube.

    Herlig tid dere har nå!

    Stor klem fra
    Cathrine :-)

    SvarSlett
  4. Veldig lekkert og delikat...
    Ha en fin dag

    Tove

    SvarSlett
  5. Den kommoden er berre NYDELEG! Favorittfarge! :)

    Du lurte på "Anne fra Bjørkely". Det var faktisk boka eg rigga meg til med denne gongen, men den finst på dvd, f.eks. her:
    http://cdon.no/film/anne_of_green_gables_box_%283-disc%29_%28import%29-555318?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick

    Ver berre oppmerksom på at den delen som handlar om Anne som vaksen er myyyykje betre i bokversjon, dei som laga filmen har dikta heilt fritt og uavhengig av bøkene i denne delen.

    SvarSlett
  6. Jeg er helt forelsket i stilen din!
    Skulle ønske jeg hadde et gammelt hus jeg kunne innrede med nydelige gamle møbler og lyse farger!!

    Skulle gjerne vært gjest på det rommet der!!

    Gleder meg til mer bilder og inspirasjon!!:)

    Ha en fin dag!:)

    SvarSlett
  7. ÅÅ det er so fint hos dåke!!☺☺
    Kommoden var kjempefin!!☺
    Eg leitar etter ein slik eg og, men den eg har funne syns eg var litt dyr..

    Eg er sikker på at Thomas er fornøgd! Dåke verka so einege om det meste, og som dåke har lik smak☺

    Håpe du har ein fin mandag og får ei usper veke☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  8. ÅÅÅ ja han måå være fornøyd - så utrolig koselig og lyst!:-)
    Ha en fin dag,
    klem hege.

    SvarSlett
  9. Hehe, det har jeg lurt å ofte. Hva syns egentlig mennene om den søte stilen mange av jentene har? Jeg har ingen mann i livet mitt, så jeg har det veldig greit med innredningen hjemme. Ikke at jeg har så veldig jentete stil heller, men det er ihvertfall ingen som protesterer på noenting. Ikke engang katta :)
    Den fargen du hr brukt på kommoden er utrolig fin, mulig jeg må "låne" den til noen prosjekter!

    SvarSlett
  10. Så koselig!!! Sukk...

    Han må da vel bli fornøyd med å få deg og ditt inn i huset, kan`ke skjønne annet!;)

    SvarSlett
  11. Din Thomas ser ut til å være en av få menn som liker denne stilen, så vil nesten tro han er strålende fornøyd;-) Nydelig er det i alle fall i mine øyne, og hadde nok trivest godt som gjest hos dere.

    SvarSlett
  12. Så utrolig skjønt dere får det i huset til Thomas! Der kunne jeg flyttet rett inn!!

    Jeg koser meg når jeg er innom bloggen din :).

    SvarSlett
  13. veldig koselig.
    jeg har ikke så mye erf med mac ennå.
    men så langt fuker det bra.
    mannen min mener alt annet enn mac er uaktuelt.
    han er hardbarka mac-fan.

    SvarSlett
  14. Ja jeg tror Thomasen er veldig førnøyd med.....Livs stil i huset:)
    ha en fin kveld..
    eddaKlemmer til deg:)

    SvarSlett
  15. Så herlige bilder og flott blogg! Jeg må komme tilbake når jeg har bedre tid, men legger meg til som følger allerede:-) Takk for gode ord på bloggen min! Klem fra Laila

    SvarSlett
  16. Ett ljuvligt gästrum och den gröna färgen är såååå vacker!
    Kram
    Lisa

    SvarSlett
  17. Så mye spennende som skjer hos deg Liv...Jeg er en fast følger, men legger ikke alltid igjen noe spor.. Bloggen din er fantastisk, også er jeg en bryllupselsker også, så dette kan ikke bli bedre..:)
    Jeg har en sang jeg bare elsker å høre i bryllup, vi hadde den i vårt og jeg har sunget den for andre ved et par anledninger.. den er jo av noe religiøs art, vet jo ikke hva dere tenker om sånt, men har blitt sunget for både kristne og ikke-kristne..
    Den heter "Ekteskapsbønn"
    Teksten er slik:
    Ved alteret i kirken står en kvinne og en mann. De gir hverandre løftet om troskap livet ut. Her begynner deres vandring, sammen skal de gå. Jeg ber deg Herre vandre med dem.

    Nå lever ingen av dem lenger bare for seg selv. Sammen har de ansvar for en fremtid de skal få. Det som Gud har sammenføyet, må ingen skille mer. Vi ber deg Herre, foren dem i deg.

    Bekymringer og glede vil de møte på sin veg. Latteren og gråten skal deles livet ut. For livet har så mye som ingen kan forstå. Vi ber deg Herre, trøst dem i deg.

    I blant kan tvil og uro få komme mellom dem. Og løftet som de gav deg kan kjennes vanskelig. Men kjærligheten tåler den seirer over alt. Nå ber vi deg Herre vis dem det du.

    Et ekteskap i trygghet, og et hjem med åpen dør. Gir varme, kraft og glede til mennesker omkring. Når bønnen får regjere i familiens hverdagsliv. Da vet vi Herre at du bor hos dem.
    Men kjærligheten tåler, den seirer over alt. Nå ber vi deg Herre, ta bolig hos dem!

    Med disse skjønne ord sier jeg god natt og masse lykke til med forberedelser til den store dagen:)
    Monica

    SvarSlett
  18. Forresten tror den er skrevet av
    Rune Larsen;)

    SvarSlett
  19. Oioi, kjempelekkert! Hærlig grønnfarge!! :)

    Kunne også gjerne vært gjest her!

    Nattaklem :)

    SvarSlett
  20. Nyyydelig gjesterom Liv... her vil nok gjestene storkose seg..


    Klem O=)

    SvarSlett
  21. Nyydelig grønnfarge, og nydelig gjesterom. Du klarer å få stilen så utrolig gjennomført! Akkurat slik jeg drømmer om, men det tar litt tid å få byttet ut uønskede elementer her...

    Takk for inspirasjon!

    SvarSlett
  22. Vilket underbart rum! Kommoden blev jättefin och skålen är ljuvlig!

    kram Mia

    SvarSlett
  23. hei:)
    For en fin blogg du har, og for et koselig hjem :)
    Jeg ble så glad i kommoden din!
    Jeg fant nemmelig en lignende en på en bruktbutikk for rundt et år siden, som jeg lenge har hatt lyst til å gjøre noe med. Jeg har pusset det og fått av noe gammel maling, men ikke stort mere! Jeg rett og slett elsket den grønne fargen du har brukt, så jeg lurer på om jeg må gjøre det samme som deg å male den i samme fargen :)
    Lagret fargekoden, så får vi se hvor lang tid det tar føre jeg får malt den ;)

    ha en fin uke:)

    klem linda

    SvarSlett
  24. Så utrolig fint skap. Jeg har selv et som er ganske makent, fra bruktmesse. Det er allerede malt hvitt, og er supersjarmerende!
    Ellers så har jeg faktisk akkurat malt en "trappekrakk" i omtrent samme farge (kanskje litt lysere), som jeg er strålende fornøyd med.
    Du har en veldig flott og inspirerende blogg.
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  25. Skulle så gärna vilja vara gäst hos dig, ser så rart ut ditt gästrum, hoppas du haft en fin dag, klemmer VIOLA

    SvarSlett
  26. Maravilhoso lugar de se viver
    Abraços
    Roseny
    .¸¸♥♥
    Wonderful place to live
    Hugs
    Roseny
    .¸¸♥♥

    SvarSlett
  27. Ja det er jeg helt sikker på at han er fornøyd med deg og stilen din:) Herlig gjest da, den drar nok ikke så fort hjem heller?? Hihi

    Ha en fin dag Liv,
    Klemmer fra Janne!

    SvarSlett