fredag 21. september 2012

TRAUET

Her har jeg satt det fine og gamle trauet jeg kjøpte på loppisen her om dagen. (Det jeg tok med i sykkelkurven ;O) Akkurat nå står det på spisebordet i stuen og inneholder litt høstpynt. Naturlige ting som store kongler og et horn. Egentlig har jeg lyst å bruke det til servering og pådekking. Tenk så gøy å servere ferske boller i dette lange trauet! Eller hjemmebaket flatbrød? Så koselig. Ser for meg gjester rundt bordet. Høststemning i stuen. Og et trau fullt av deilig mat. Da tror jeg det ville kommet til sin hele og fulle rett. Det fine og gamle trauet.

15 kommentarer:

  1. Kjempelekkert!
    Tror jeg skal finne fram mitt å, og ordne litt til. ;)
    Jeg pleier å bruke mitt mest rundt jul, men er jo egentlig så anvendelig, så jeg tror jeg skal ordne med noe idag.... ;)
    Tusen takk for inspirasjon! Du er så flink! ;)

    SvarSlett
  2. Så flott!! :D Så heldig du var som fant det på loppis :)

    SvarSlett
  3. Så flott trau du har fått tak på, det er jo herlig slitt etter mange års håndtering! Jeg hadde i hvert fall fått vann i munn om dette stod på bordet med mat i når jeg kom som gjest :-)
    Ønsker deg en riktig deilig helg!

    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Herlig gammelt funn du har gjort:)
    Trau er bare så dekorative og kan brukes til masse:)
    Skal på loppis i helgen, så håper på noen flotte funn:)

    Ha en herlig helg:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  5. Jeg kjøpte også et slikt gammelt trau på loppemarked i sommer. Mitt er plassert på fjellhytta på langbordet. men er allerede brukt til brød da vi hadde lunsj på stølen i sommer med 12 gjester! nå ble jeg inspirert til å putte litt høstsaker i det neste gang jeg kommer opp. Det skal jeg jammen gjøre. og spennende blir det å se om Riddersporene jeg plantet, overlever vinteren nesten 1000 meter over havet:)
    Mvh Edel

    SvarSlett
  6. Når høsten kommer henter vi fram trauene våres.
    Men de passer jo best på denne årstida.

    Du har pyntet ditt veldig fint.

    :) Inger

    SvarSlett
  7. Kjempefint, tror jammen jeg skal finne fram mitt også ;)

    SvarSlett
  8. Kjempeflott! Mitt gamle trau bruker jeg til pynt hele året. Til jul fyller jeg det opp med masse frukt og så er det bare å forsyne seg.
    Husker min mormor pleide å legge nyplukkede tyttebær i trauet slik at de tørket opp litt før hun la dem i en holladnsk krukke til oppbevaring gjennom vinteren. Det samme trauet ble også brukt til å sette brøddeig i. Gode minner som er verdt å ta vare på!
    Ønsker deg en fin helg!
    Hilsen Berit

    SvarSlett
  9. åh så vackertt höststilleben i tråget! Och ditt kök är så vackert! Fin bild på er med cyklarna, jag gillar din tunika, var finns den att köpa tro??? mari.

    SvarSlett
  10. Hmmm, nå gav du meg noen gode ideer (igjen;o). Har arvet et trau som jeg ikke helt har funnet ut hva jeg skal bruke til. På tide å dra det ned fra loftet, ser jeg;o) Her hos deg skaper det stemning med det litt grove mot det lyse, sarte.
    Ha en flott helg!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  11. It looks perfect,you get the right mood for autumn with your decoration! I wish you a lovely weekend!

    SvarSlett
  12. Such a beautifully done autumn vignette, Liv! :)

    xoxo laurie

    SvarSlett