torsdag 20. september 2012

BRUNE BORDER OG KANTER

Loppis er gøy vet du. Høsten er tid for loppis. Akkurat som våren når folk er rydde og vaske-yre. Da gir de bort gamle og lite nyttige ting i bøtter og lass og så drar de på loppis og kommer hjem igjen med et annet lass og kanskje noen bøtter de ikke helt vet hva de skal bruke til... hihihi... Det evige kretsløp.... Men altså, denne gangen kom loppiset overraskende på meg. Det fortalte jeg om her om dagen da jeg syklet til byen. Jeg hadde jo klart tatt bilen om jeg visste at jeg skulle innom et loppis. Jeg er jo som alle de andre: jeg finner også noe å ta med meg hjem. Og denne gangen ble det altså trauet og denne duken. Jeg har blitt skikkelig glad i disse dukene. Disse dukene som har håndbrodert mønster i form av blomster eller border. Både helt hvite og med farge. Denne duken falt jeg egentlig for fordi den hadde høstfarger. Brune border og kanter. Og noen knæsje blomster. De var kanskje ikke akkurat høstlige, men da kan jeg bare bruke duken over flere sesonger. Det er koselig. Ellers kryper høsten sakte men sikkert inn og setter preg på interiøret i stuen vår. Skinnene, putene i jordfarger og flere ryer på gulvene for å nevne noe. Og så denne duken da. Som får ligge på bordet til vi har sølt tilstrekkelig på den. Da går den i vaskemaskinen. De må tåle litt hard medfart her hos oss. Jeg bruker de gamle tingene. De får ikke bare ligge til pynt.

13 kommentarer:

  1. Så søt en duk. Den likte jeg å.
    Selv om det er litt vemodig, så er det jo veldig kos med høstfarger, og de forandringene det blir innendørs også når høsten kommer krypende.
    Jeg, for min del, rydder bort alt med blomster og pastell (eller mesteparten, ikke alt...), og prøver å ha mest hvitt med litt brunt, grått og tre for å lune. Det forbinder jeg med høsten. Også sakte men sikkert kommer det en liten rød detalj her og der, men må jo prøve å vente til november iallefall. ;)
    Ha en flott dag! :)
    Du har alltid så fine bilder, og skriver så koselig. Gleder meg like mye hver gang det er ett nytt innlegg. Jeg skal også prøve å legge igjen litt mer spor etter meg... ;) og tusen takk for hilsen inne hos meg! Du er skjønn! :)
    Klem fra Lillian.

    SvarSlett
  2. Good morning Liv! The tablecloth is very very beautiful - It also would fit in my kitchen and it's handmade! I only love handmade things! I wish you a lovely day with sunshine and the colours of autumn!

    SvarSlett
  3. Veldig koselig duk ! Jeg har også fått sansen for sånne gamle broderte duker...synes at de er fine.

    SvarSlett
  4. Fin duk. Min farmor gjorde flera liknande, av vilka jag nu har ärvt några. Det är nostalgi för mig.

    SvarSlett
  5. Koselig og fin duk :) Moro å kunne finne slike fine ting :) Har akkurat kjøpt meg fine duker på en gjenbruksbutikk, kjempefornøyd med de :)

    SvarSlett
  6. Koselig - det får fremdeles an å finne noe fint på loppis selv om det er blitt mange om beinet etterhvert. Jeg bruker også mine ting - ellers er det jo ingen vits å ha dem. Inni et skap er det liten glede av dem.

    SvarSlett
  7. Kjempefin duk! Oser av nostalgi. Lite tips; putt duken i vaskepose når du vasker den i maskina. Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingrunn.
      Alle gode tips tas i mot med takk her. Så 1000 takk!
      Ha en fin dag.

      Slett
  8. Veldig koselig duk. Faktisk veldig lik en jeg har arvet etter min oldemor. Nostalgisk, ja! Min har vaert lite brukt, men jeg skal jammen ta den frem!

    SvarSlett
  9. Ja, loppis er utrolig gøy og jeg tråler selv hver helg:)
    Finnes utrolig masse flotte skatter som andre kvitter seg meg, bare man har tid til å kikke litt:)
    Denne nydelige nostalgiske duken minner meg masse om Bestemor:) hun hadde alltid hvite duker med blomster og brune eller grønne kanter på:)
    Og man skal selvfølgelig bruke disse vakre skatter, det gjør jeg også:)
    Fortsatt herlig kveld

    Klem Merete

    SvarSlett
  10. Hei, WOW - jeg elsker også gamle trau og synes de er vakre blikkfang! God helg! klem Siv:-)

    SvarSlett
  11. Dette syntes jeg er gøy når du viser frem! Duker, puter, broderier og slikt utgjør mye av det som gjør hjemmet ditt så koselig å se på. Jeg er litt nyfiken på den broderte puta du har i sofaen, kan den få dukke opp på et bilde til?

    SvarSlett
  12. Oh, das letzte Bild erinnert mich an meine Kindheit. Da gab es zu Hause auch so ein selbstgesticktes Tischtuch. Schön!

    SvarSlett