onsdag 12. desember 2012

HYSSING PÅ BOKS

stikk hull i et gammelt lokk på en metallboks
Nå i disse juletider er innpakning av gaver en del av gamet og i årevis har jeg spart på alle slags bånd og hyssingtyper som egner seg på julegavene. For å ha litt kontroll på at trådene ikke til slutt skal bli en stor "tjafs", så syns jeg det har vært lurt å putte dem i gamle bokser av ymse slag. I fjor laget jeg faktisk en hel liten reportasje om dette i Gamle hus og hager.

runde bokser er fine til bånd
Min yrkeskarriere startet på et postkontor. Det visste du kanskje ikke? Min første helgejobb og sommerjobb var i luken på et ordentlig postkontor. Og nå følte jeg det var i riktig gamle dager. Vi satt jo faktisk bak en liten glassluke vi måtte åpne for å levere ut for eksempel de store julepakkene. Hvorfor kommer jeg på dette nå? De to røde og godt slitte boksene er fra det postkontoret. I dem lå remser med rekomandert-sendings-lapper rullet sammen. Når postkontoret ble lagt ned, fikk vi noen av de gamle rekvisittene og disse egnet seg og er veldig koselige til julebånd syns jeg!

hyssing på norgesglass
Ellers er vel kanskje dette en klassiker? Norgesglass går aldri av moten og fungerer som "ordensmann" for hyssingen som fort kan "tjafse" seg til.

***
For dere som følger Livs Lyst på facebook (velkommen til å følge dere andre også!) vet at jeg har vært på reportasje-jobb på Jæren i starten av denne uken. Mer om den saken litt senere. Jeg har hatt en fantastisk tur!

8 kommentarer:

  1. Hei!
    Så lurt og så koselig. Rekvisittene fra posten var jo geniale til den bruken.
    Ha en fortsatt fin-fin adventstid.
    Klem,Anette

    SvarSlett
  2. Å neimen dette var koselig Liv:)))Gleder meg til å se hva du opplevde på turen din til vakre Jæren:)ha en fin dag,klem Vibeke

    SvarSlett
  3. Lagde en boks i fjor etter å ha blitt inspirert av dine bilder:)

    De boksene fra poten var jo bare herlige og julete:)

    Her henger hyssingen på en dorull holder for tiden
    faktisk:)

    Nyt dagen!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  4. Jeg også har ymse bokser til slikt; gamle honningbokser, tobakksbokser og selvfølgelig Norgesglass. Det er dekorativt og ryddig. Ha en fin onsdag. Nå skal jeg faktisk til Brevik en tur på førjulsvisittt til familie og venner. Gleder meg! :)

    SvarSlett
  5. lovely ideas!!! :) i love the old tea box in the first picture!

    have a nice day
    salma

    SvarSlett
  6. Så väldigt praktiskt och prydligt vackert också! Tack för tipset i paketinslagnings-tider!

    SvarSlett
  7. Kult! Dette likte jeg - og skal ta med meg tipset videre :) takk, takk! ønsker deg en nydelig advent videre :) klem

    SvarSlett
  8. Så fine måter å oppbevare og bruke hyssingen på. Likte spesielt boksene fra postkontoret. Godt slitt! Det var ikke noe engangsbruk og sløsing der, nei.

    SvarSlett