onsdag 23. januar 2013

RUND I FORMEN

 Nå er det lenge siden jeg har vært ute og sjekket bruktmarkedet, det vil si trålet bruktbutikker, så da var det godt å få en liten tur på mandag. Denne gangen ble det ingen stor fangst, heldigvis får en kanskje si, men jeg kjøpte meg en kurv. En skikkelig rund kurv. 

Egentlig en slik til å ha blomster i ute. Den hang i et trasig tvinnet og tørt tau som jeg klippet bort. Hva skal jeg bruke den til? Tenkte egentlig jeg kunne ha den ute til blomster litt senere, men kanskje jeg vil bruke den i en reportasje? Den var så rund og fin i formen. Hadde sikkert blitt noen koselige bilder om man brukte denne i forbindelse med sanking av plommer eller noe? Ja, det tror jeg.

Kurven er ikke skikkelig gammel, men jeg syns den minnet meg om den gamle måten å flette kurver på og dessuten falt jeg så for den runde formen. Ikke minst er den en "trehvit" detalj som jeg syns passer godt inn i vårt hjem.

4 kommentarer:

  1. Den er litt åpen i flettingen, ellers minner den meg om kurver som brukes som sil i Asia.

    SvarSlett
  2. Den var fin, lekker lykten ved siden av også ;)

    Ha en flott vinterdag!

    Klem :)

    SvarSlett
  3. Hei, Gratulerer - nydelig form og farge:-) klem Siv:-)

    SvarSlett
  4. Kjempe koselig gammel kurv:)
    Gamle kurver er så sjarmerende:)
    Ha en herlig dag
    Klem Merete

    SvarSlett