onsdag 23. januar 2013

KJØRT FORBI

Jeg skrev at jeg skulle fortelle dere hvorfor jeg hadde på meg bunad den dagen på gården i sommer. Jeg var invitert et sted og nå kan jeg fortelle at det var hit til denne gården. Hva skulle jeg her? Og hvorfor iført bunad? Da kan dere i alle fall utelokke reportasje. Jeg bruker ikke bunad på slike oppdrag, selv om jeg kunne være fristet noen ganger. Så nasjonalromantisk som det er på mange av stedene jeg besøker. Hehe.

Men jeg skulle hit og det vittige er at jeg har aldri vært på denne gården før, men jeg har kjørt forbi utallige ganger. Gården min Bestemor og Bestefar bodde på var nemlig i Drangedal kommune og vi måtte kjøre forbi sletten der dette huset ligger. Akkurat denne dagen skulle jeg ikke bare kjøre forbi, det var duket for en opplevelse på tunet mellom de to gamle fine bygningene. Det amerikanske flagget vaier i vinden på bildene, men dette er altså i Norge. I Telemark.

Nå skal jeg ikke bygge opp under høye forventninger og spenning jeg ikke kan leve opp til, men jeg syns dette har vært så morsomt og jeg har lyst å dele det med dere. Det er dessuten innenfor det landlige livsstils-fokuset jeg har på her på Livs Lyst når hele episoden skjer på et gammelt tun.

Så hva skal jeg på dette tunet?
Hvorfor vaier et amerikansk flagg i vinden?
Og hvorfor har jeg på meg bunad?
(Det er lov å gjette.)

Jeg vil fortelle med bilder og ord i et siste innlegg denne uken. Så skal jeg ikke "leke" mer med dere ;O)

16 kommentarer:

  1. For et nydelig gammelt hus:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Skulle du fejre 4.Juli, amerikanernes nationaldag?

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlett
  3. clinton var der...... hehe

    SvarSlett
  4. Har det noe med programmet som går på tv2 å gjøre ?

    SvarSlett
  5. Har det noe med "Tore på sporet" på NRK å gjøre kanskje? :)

    SvarSlett
  6. Jeg tipper slektninger fra Amerika! :)

    SvarSlett
  7. Dere er gode på å gjette!! Det må jeg si.
    Men jeg røper ikke helt enda. Som sagt skal jeg ikke gjøre dette større enn det er, men litt moro har jeg hatt med dette skjønner dere. Så jeg holder på hemmeligheten litt til.
    Men dere er jammen gode på å gjette ja ;O) hihihi

    KNOTTES!!

    SvarSlett
  8. Heia Liv...tenker du var med på "Alt for Norge" eller "Sønner av Norge" på var det tv2
    Kanskje var du statist...eller var du kanskje i slekt med vinneren...eller kanskje et amerikansk tv-team var å tok opp reklamefilm for vakre Norge, der du var "innleid" som den "innføtte"....vakkert var det iallefall der, forresten er det vakkert i Telemark, åkke som!
    Fortsatt god uke til deg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  9. Så det er vel den 4 juli.. Da er det jo amerikansk nasjonaldagen :)

    SvarSlett
  10. Jeg tipper neste Tore på sporet;0) nydelige bilder som vanlig... Stoor fan av det du viser oss å gjør her inne. Mvh Trude Skott.

    SvarSlett
  11. Tipper alt for norge :)

    SvarSlett
  12. Hihi, Tore på sporet og sangerinner med norske aner! ARTIG :)

    SvarSlett