søndag 16. juni 2013

BRUNE SUKKERBITER

Jeg er ingen kaffedrikker, men en caffelattè er god i ny og ned. Det må være skikkelig søtt, derfor bruker jeg sukker i. Og så fant jeg disse brune sukkerbitene i en helt vanlig daglighandel her om dagen. Jeg syns de var så fine og dessuten er de jo i alle fall litt sunnere enn vanlig hvitt raffinert sukker. 

Men den største moroa syns jeg, var å putte bitene i et gammelt Norgesglass. Det ble jo så dekorativt. En liten lapp "til kaffen" hang jeg på med en grov naturhyssing. Så vet koselige kaffe-drikkende gjester at de bare kan forsyne seg og dessuten er det fint å ha glasset stående fremme til en hver tid.

 En liten enkel glede i hverdagen dette. 
Det er til sammen alle de små tingene i livet som gjør det godt vet dere ;O)

12 kommentarer:

  1. Dette ble jo kjempefint!
    Viktig å sette pris på de små hverdagsgledene ja; det prøver jeg også på :)

    Nå skal jeg straks hoppe i bunaden og sette ut på vei mot min nieses dåp - så det blir en stor dag :)

    Ha en flott søndag!
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  2. SÅ inspirerende! Det er ikke så mye som skal til altså ;) Elsker bildene, fargene og ideen :) God søndagtil deg ;)

    SvarSlett
  3. Hei hei!
    Tusen takk for super ide!! Kjempe koselig med de brune sukkerbitene i norgesglasset!!

    Ser vi har samme Tandberg radio! Jeg er så glad i den radioen og er litt bekymret for hva jeg skal gjøre når FM "bandet" forsvinner... :-( Men det er kanskje mulig å få den bygd om til DAB..??

    Ha en strålende søndag!
    Ingrid :-)

    SvarSlett
  4. Så bra at du har funnet det ut allerede, Liv. Jeg ble over 50 før jeg fant at det er NÅ jeg lever. Å du, så mange hverdagsgleder som finns -bare vi klarer å SE det! Hilsen Else Sissel

    SvarSlett
  5. Hei igjen Liv! Så fint et bilde du har tatt! Det oser nostalgi! Gleder meg til å se hvordan det går med gårdsprosjektet deres i sommer! Riktig god søndag til deg! :)) Hilsen Lene

    SvarSlett
  6. Quanto mi piacciono quelle arbanelle di vetro!!!
    foto incantevoli
    un abbraccio Sara

    SvarSlett
  7. Liker radioen .)

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder:)
    Har selv disse herlige sukkerbiter i norgesglass og de er så dekorativt:)
    Ha en herlig uke
    Klem Merete

    SvarSlett
  9. Så fint! Jeg også har en pakke slike sukkerbiter liggende. I morgen skal de få komme på et gammelt Norgesglass :)

    SvarSlett
  10. Så fin og koselig idè.Må også kommentere radioen. Min bestefar hadde en akkurat lik stående på nattbordet. Jeg tror radioen eksisterer den dag i dag, men er ikke helt sikker. Det skal bli spennende å følge dere på gården i sommer. Vi skal selv bo på Bergheim. Jeg har fått sommerjobb i kommunen og Sambo skal bruke ferien sin der. Vi har så mange prosjekt på gang at jeg har gitt opp å lage en plan. Men vi prøver å få skikk på hagen, og så skal vi starte arbeidet med å lage bad i 1 etg. Gleder meg til å se hva dere skal drive på med. Ha en nydelig dag.

    SvarSlett
  11. Så smart! Har kaffekapslene til Nespresso-maskinen min i norgesglass og med lapp festet med hyssing der det står hvilken kaffetype det er, hvor mye vann det er beregnet til og om den passer som Cappuccino eller lignende. Så vet gjestene hvordan de skal tilberede kaffen også :)

    *Hilde*

    SvarSlett
  12. Takk for supert tips! Skikkelig koselig med sukkerbiter på norgesglass :)
    Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg kan ha det stående på bordet uten at ivrige barnehender skrur opp lokket og blir,om mulig, enda mer energiske!
    Ha en herlig helg:)

    *Mona Lisa*

    SvarSlett