mandag 14. juli 2014

ny opplevelse

Så er vi altså stasjonert på gården vår og dette er en ny opplevelse: Jeg skriver Livs Lyst-innlegg herfra. Vi har plutselig 3G-tilgang og vips kan jeg knotte med dere! Nå får jeg bare passe meg for å sette meg ned for ofte. Det har jo tross alt vært godt å blitt tvunget til å bruke tiden på alt annet. Være til stede i nuet (som de sier så fint). Være isolert fra den store nettverden. Så her får de riktige prioriteringene tas fremover. 

Jeg har nemlig til hensikt å kose meg ute og pusle med det tunet her oppe kan tilby. I morgen står blant annet å klippe gresset helt ferdig, kantkutte med ljå, rydde og pynte litt hist og her så det blir enda triveligere å være her. Det vil også si at jeg kommer til å surre rundt, kose meg og ta bilder. Slik blir det nye innlegg på Livs Lyst også. Dessuten skal vi møte venner på små og store utflukter herfra. Jeg gleder meg!

I år kommer vi ikke til å jobbe så mye på bygningene. Vi har kort ferie i år og prioriterer å kose oss. Det er nydelig å våkne til nye dager og den lille familien kan være sammen. Ingen skal på jobb. Mange slike dager vil jeg ha. Det er så koselig og godt.

Jeg skal bare jobbe bittelitt.... For det er høysesong for en frilans journalist. Så litt reising blir det på meg. Et par reportasjer skal skrives ferdig og dessuten begynner de ferdigstrikkede koftene å strømme inn. Så snart skal tinn-knapper festes og bilder tas. Men jeg skal absolutt rekke å kose meg masse her i de dagene jeg har fri også. 

Som akkurat nå. 

Så da sier jeg på gjensyn her fra gården i lia. 

4 kommentarer:

  1. What a happy place to be. The photos are beautiful.

    Linda xx

    SvarSlett
  2. Koselig å se herlige bilder fra gården igjen. Sikkert fint å ha fått 3G-tilgang, da føler man at man ikke er helt utestengt fra verden. Men, som du sier, man må være forsiktig og ikke bruke det for mye også. Spesielt når det er ferie i sånn setting som det er på gården. Viktig det! Kos deg med den lille familien din og nyt dagene på gården.

    SvarSlett
  3. Så heldig du er som kan ha det så fritt. Herlige bilder §:o)

    SvarSlett
  4. Herrlich diese Landschaft und das Bild mit dem blühenden Gras. Liebe Grüße, Ernestus.

    SvarSlett