lørdag 3. oktober 2015

hvilepuls og en munnfull blåbær

Det er høstferie i Telemark, og jeg har også tatt noen dager fri fra arbeid og plikter. Fridagene valgte jeg å tilbringe helt uten nett- og mobiltilgang, på denne plassen. Det tok ikke mange timene før hvilepulsen slo behagelig. 

Lille storkoste seg i lyng og på tun. Hvor du snudde og vendte deg, lyste det i rødt, gult, grønt og blått. Det ble noen munnfuller blåbær på flere av oss. 

Fisketur i småbåten ble det også. Med en pinne ned i vannet, ble opplevelsen enda større. Det skinner så vakkert i gult og blått i dette bildet. Bjørka er så fin om dagen, og inntil det blå klare vannet formelig gnistrer den i sollyset. 

Det er ikke bare bjørka som er gul her i den stille viken. Lønna som har hatt jobben som midtpunkt og tuntre i mange år, blir så utrolig vakker nå om høsten. Er det noe jeg ønsker meg på gården vår, så er det en skikkelig lønn på tunet. Inget tre er så vakkert når det høstes.

Hver dag har sola stått på himmelen, temperaturen som sommeredager å regne, og vi har kost oss ute i timesvis. Her hvor naturen og alle ressursene ligger så tett inntil. Vi har plukket blåbær, laget høstkrans og nytt utsikten. Kransen jeg har laget, tenkte jeg å vise dere i neste innlegg. Trinn for trinn. 

4 kommentarer:

  1. Så nydelige høstbilder fra turen deres, skikkelig deilig og leve uten nett og mobil kan æ tro :)

    Ha ei fin helg-

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  2. Så vackert! Underbara bilder, vilka sköna lediga dagar du har.
    Kram Maria

    SvarSlett
  3. Så heldige dere var som fikk tilbringe høstferien på dette idylliske stedet. Skjønner godt at du koblet ut og fant hvilepulsen her. Lønnetrær er så flotte! Spesielt om høsten slik du beskriver, men de er så vakre når de blomstrer om våren også. Så jeg skjønner godt at du ønsker deg det som tuntre.
    Høres ut som dere har hatt en nydelig uke, ikke dumt å slippe internett osv noen dager. Hilsen Berit.

    SvarSlett

  4. Oh how I enjoy your photos, Liv. I have been to Norway once in the Autumn and it was so beautiful!! These photos just calm my busy soul.
    Thank you so much,
    Linda

    SvarSlett